Osutatame asendushooldusteenust; rehabilitatsiooni teenuseid; lapsehoiuteenust; tugiisiku teenust ja transpordi teenust.
Teenused
Laste Hoolekande Asutus Lootus on 23-kohaline peresüsteemiga asenduskodu orbudele ja vanemliku hoolitsuseta lastele. Asutuses on neli peret. Igas peres võib elada kuni 6 last. Igas peres töötab 2 perevanemat, lastele on tagatud ööpäevaringne järelvalve ja täiskasvanu kohalolek. Asutuses elavad lapsed sünnist kuni 18.aastaseks saamiseni või kooli lõpetamiseni.
Samuti osutatakse järelhooldusteenus noortele. Teenuse eesmärk on asendushoolduselt ja eestkostelt lahkuva isiku iseseisva toimetuleku ja õpingute jätkamise toetamine. Järelhooldusteenust osutatakse lähtuvalt juhtumiplaanist, mille alusel kohaliku omavalitsuse üksus tagab isikule eluaseme ning vajaduspõhised tugiteenused ja toetused.
Dokumendid
Mis on päevakeskus?
Lapsehoiuteenus on lapsevanema töötamist, õppimist või toimetulekut toetav Teenus, mille osutamise ajal tagab lapse hooldamise, arendamise ja turvalisuse lapsehoiuteenuse osutaja.
Päevakeskuses töötavad kvalifitseeritud lapsehoiutöötajat. Päevakeskus töötab esmaspäevast reedeni 8.00 kuni 18.00 ja vajadus võib jätta last ööseks.
Päevakeskuses on võimalus korraldada kooliõppe.
Teenuse saamiseks palun pöörduda Sillamäe Linnavalitsusele aadressil:
Kesk 27, 40231, Sillamäe.
Dokumendid
Mida teeb tugiisik?
Lapse tugiisikuteenuse eesmärk on toetada lapsevanema, eestkostja või lepingu alusel lapse perekonnas hooldaja toimetulekut või töötamist. Lapsevanem, eestkostja, lapse perekonnas hooldaja mõisteid kasutame kirjelduses edaspidi ühise nimetajana – lapsevanem. Samuti on tugiisikuteenuse eesmärgiks lapse ea- või võimetekohase arengu toetamine ja vajadusel hooldustoimingute sooritamine. Teenust pakkudes tuleb sotsiaalse tõrjutuse ennetamiseks ja leevendamiseks tagada lapsele eakaaslastega võrdsed võimalused ning vähendada lapsevanemate hoolduskoormust, andes neile võimalusi tööhõives osalemiseks.
Teenuse saamiseks palun pöörduda Sillamäe Linnavalitsusele aadressil:
Kesk 27, 40231, Sillamäe.
Päevakeskuse kontaktid
tel: 56961986
Mis on rehabilitatsiooni teenus?
Sotsiaalse rehabilitatsiooniteenuse on kompleksne teenus, mille tulemusel püütakse saavutada toimetuleku paranemine sellise terviseolukorra juures, mis inimesel on (ei ole terviseolukorra parandamine/ravimine).
Sotsiaalse rehabilitatsiooni vajaduse hindamine:
Alates 01.01.2016 hakkab Sotsiaalkindlustusamet tuvastama (hindama) sotsiaalse rehabilitatsiooniteenuse vajadust
Hindamise peavad läbima 16-aastased ja vanemad isikud, kelle rehabilitatsiooniplaan on kehtetu 01.01.2016 seisuga, või kelle plaan lõppeb enne planeeritud teenuse algust
Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse vajadust hindab Sotsiaalkindlustuameti juhtumikorraldaja, kes viib läbi sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse vajaduse tuvastamise protsessi ja vormistab otsuse teenuse vajamise või mittevajamise kohta ja/või seostab isiku muude sotsiaalkaitsemeetmetega.
Klient võib saada teenust:
• Rehabilitatsiooniprogrammi alusel
• Tegevuskava alusel – tegevuskava koostab Sotsiaalkindlustusameti juhtumikorraldaja
• Rehabilitatsiooniplaani alusel, mis koostatakse rehabilitatsiooniasutuses
Rehabilitatsiooniplaan koostatakse endiselt kõigile esmakordselt puuet taotlevatele lastele, puude raskusastme väljaselgitamiseks.
Sotsiaalse rehabilitatsiooniteenusele registreerimine:
Peale Sotsiaalkindlustusameti juhtumikorraldaja juurest saadud rehabilitatsioonivajaduse otsust, peab isik pöörduma teenuse osutaja poole lepingu sõlmimiseks 60 päeva jooksul.
Sotsiaalkindlustusamet võtab isikult üle sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse eest maksmise kohustuse üle kuni 2 aastaks – st isikul on õigus riigi rahastatavat teenust saada eesmärgi saavutamiseks mitte kauem kui 2 aasta jooksul. 2 aasta möödudes peab inimene pöörduma jälle Sotsiaalkindlustusameti juhtumikorraldaja poole rehabilitatsioonivajaduse hindamiseks.
Dokumendid
Laste Hoolekande Asutus Lootus on 23-kohaline peresüsteemiga asenduskodu orbudele ja vanemliku hoolitsuseta lastele. Asutuses on neli peret. Igas peres võib elada kuni 6 last. Igas peres töötab 2 perevanemat, lastele on tagatud ööpäevaringne järelvalve ja täiskasvanu kohalolek. Asutuses elavad lapsed sünnist kuni 18.aastaseks saamiseni või kooli lõpetamiseni.
Samuti osutatakse järelhooldusteenus noortele. Teenuse eesmärk on asendushoolduselt ja eestkostelt lahkuva isiku iseseisva toimetuleku ja õpingute jätkamise toetamine. Järelhooldusteenust osutatakse lähtuvalt juhtumiplaanist, mille alusel kohaliku omavalitsuse üksus tagab isikule eluaseme ning vajaduspõhised tugiteenused ja toetused.
Dokumendid
Spetsialist:
Ljuboc Kanarbik (sotsiaaltöötaja) sots@slootus.ee
Perede kontaktid:
I Pere Tel 5697 8651 E-mail: 1pere@slootus.ee)
II Pere Tel 5695 9368 E-mail: 2pere@slootus.ee
III Pere Tel 5697 2821 E-mail: 3pere@slootus.ee
IV Pere Tel 5698 1737 E-mail: 4pere@slootus.ee
Mis on päevakeskus?
Lapsehoiuteenus on lapsevanema töötamist, õppimist või toimetulekut toetav Teenus, mille osutamise ajal tagab lapse hooldamise, arendamise ja turvalisuse lapsehoiuteenuse osutaja. Päevakeskuses töötavad kvalifitseeritud lapsehoiutöötajat. Päevakeskus töötab esmaspäevast reedeni 8.00 kuni 18.00 ja vajadus võib jätta last ööseks.
Päevakeskuses on võimalus korraldada kooliõppe.
Teenuse saamiseks palun pöörduda Sillamäe Linnavalitsusele aadressil: Kesk 27, 40231, Sillamäe.
Tugisiku teenus – Mida teeb tugiisik?
Lapse tugiisikuteenuse eesmärk on toetada lapsevanema, eestkostja või lepingu alusel lapse perekonnas hooldaja toimetulekut või töötamist. Lapsevanem, eestkostja, lapse perekonnas hooldaja mõisteid kasutame kirjelduses edaspidi ühise nimetajana – lapsevanem.
Samuti on tugiisikuteenuse eesmärgiks lapse ea- või võimetekohase arengu toetamine ja vajadusel hooldustoimingute sooritamine. Teenust pakkudes tuleb sotsiaalse tõrjutuse ennetamiseks ja leevendamiseks tagada lapsele eakaaslastega võrdsed võimalused ning vähendada lapsevanemate hoolduskoormust, andes neile võimalusi tööhõives osalemiseks. Teenuse saamiseks palun pöörduda Sillamäe Linnavalitsusele aadressil: Kesk 27, 40231, Sillamäe.
Päevakeskuse kontaktid
tel: 56961986
Dokumendid
Lapsehoiuteenuse kvaliteedijuhis
Sotsiaaltransporditeenuse kvaliteedi juhis
Spetsialist:
Ljuboc Kanarbik (sotsiaaltöötaja) sots@slootus.ee
Rehabilitatsiooniteenusel õpetab ja nõustab mitmest spetsialistist koosnev tiim vanemaid, last ning võrgustikku, et toetada lapse igapäevaeluga hakkamasaamist. Teenusel toetab sinu lapse toimetulekut sotsiaalse rehabilitatsiooni meeskond, kuhu kuuluvad kuni kümme erinevat spetsRehabilitatsiooniteenusel õpetab ja nõustab mitmest spetsialistist koosnev tiim vanemaid, last ning võrgustikku, et toetada lapse igapäevaeluga hakkamasaamist. Teenusel toetab sinu lapse toimetulekut sotsiaalse rehabilitatsiooni meeskond, kuhu kuuluvad kuni kümme erinevat spetsialisti: sotsiaaltöötaja, eripedagoog, logopeed, psühholoog, loovterapeut, tegevusterapeut, füsioterapeut, kogemusnõustaja, õde ja arst.ialisti: sotsiaaltöötaja, eripedagoog, logopeed, psühholoog, loovterapeut, tegevusterapeut, füsioterapeut, kogemusnõustaja, õde ja arst.
Kui laps on kuni 16-aastane ning tal on tuvastatud puude raskusaste, saad teenust taotleda sotsiaalkindlustusametist Teenuse saamiseks esita taotlus.
Kui teil on mure oma lapse käitumise, sh vaimse tervise probleemidega, ta on kogenud vaimset või füüsilist vägivalda, siis pöördu abi saamiseks omavalitsuse lastekaitsespetsialisti poole. Spetsialist hindab lapse abivajadust, selgitab välja sobiva abimeetme ning vajadusel toetab sobivaima abi ja teenus(t)e saamisel. Kui rakendatud teenus(ed) ei ole tulemust andnud, võib omavalitsus taotleda lapsele sotsiaalse rehabilitatsiooni teenust.
- • Lapsele on määratud puude raskusaste.
- • Esitad sotsiaalkindlustusametile rehabilitatsiooniteenuse taotluse.
- • Sotsiaalkindlustusamet kontrollib õigust teenust saada ning õigustatuse korral väljastab suunamisotsuse.
- • Pöördud 60 päeva jooksul sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse osutaja poole ja lepid kokku teenuse saamise aja.
- • Teenuseosutaja meeskond koostöös pere ja võrgustikuga hindab lapse rehabilitatsiooniteenuse vajadust ja koostab rehabilitatsiooniplaani.
- • Laps ja perekond saab teenust kooskõlas rehabilitatsiooniplaaniga.
- • Teenuseosutaja hindab koos lapsevanema/eestkostja ja lapsega teenuse tulemuslikkust.
- • Lapsevanem/eestkostja annab teenuseosutajale kinnituse, milliseid teenuseid laps on saanud.
Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse ülevõetava tasu maksimaalse suuruse ühes aastas ja tasu arvestamise korra kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.
Raha arvestus on individuaalne – nt liikumispuudega lapsel on füsioterapeudi teenuseks rohkem raha kui lapsel, kellel puude raskusastme määramisel liikumispuuet ei tuvastatud. Ülejäänud teenuseid võid vajaduse korral kasutada kuni aastalimiidi täitumiseni.
Üldise aastalimiidi sees on kehtestatud eraldi aastalimiit järgmistele teenustele:
rehabilitatsioonivajaduse hindamine ja -plaani koostamine
füsioterapeudi teenus
Ülejäänud teenuseid võid vajadusel kasutada kuni aastalimiidi täitumiseni.
1. Lapse seadusliku esindaja pöördumisel asutuse poole telefoni või e-kirja teel annab esmase info rehabilitatsiooniteenuste kohta rehabilitatsioonimeeskonna sotsiaaltöötaja.
2. Rehabilitatsioonimeeskonna sotsiaaltöötaja selgitab välja, kas kliendil on Sotsiaalkindlustusameti poolt väljastatud suunamiskiri; mis kuupäeval ja mis eesmärgil on see välja antud.
3. Esmasel kohtumisel selgitab sotsiaaltöötaja kliendile:
3.1 rehabilitatsiooniteenuse olemust;
3.2 teenuse osutamise protseduurireegleid;
3.3 millised dokumendid koostatakse;
3.4 kliendi õigusi ja kohustusi ning kaebuste esitamise korda;
3.5 isikuandmete töötlemise ja säilitamise reegleid;
3.6 asutuse eetikaprintsiipe.
4. Sotsiaaltöötaja registreerib kliendi suunamiskirja numbri alusel andmete haldamise registrisse (MISP2). Klienti teavitatakse teenusele saamise ajast.
5. Rehabilitatsiooniplaani koostamiseks suunamiskirja esitanud lapse esindajaga võtab ühendust sotsiaaltöötaja ja lepib kokku hindamise aja.
5.1 Sotsiaaltöötaja teatab kliendile või tema esindajale hindamise toimumise aja telefoni või e-kirja teel
5.2 Kliendi hindamine viiakse võimalusel läbi nädala jooksul. Hindamise protsessi selgitab sotsiaaltöötaja. Klient koos seadusliku esindajaga kohtub iga hindamismeeskonna spetsialistiga. Kliendi hindamisele kuluv aeg sõltub spetsialistide arvust, kes on põhjendatud rehabilitatsiooniplaani koostamisel osalema, kuid mitte vähem kui kolm spetsialisti.
5.3 Iga meeskonna koosseisu kuuluv spetsialist vestleb hindamise käigus kliendiga ja annab oma hinnangu kliendi toimetulekule ning soovitused toimetuleku toetamiseks.
5.4 Pärast hindamist teavitab sotsiaaltöötaja kliendi seadusliku esindaja edasisest tegevusest.
5.5 Meeskonnatöö järgselt vormistab sotsiaaltöötaja rehabilitatsiooniplaani ja tegevuskava ning kannab kõik osutatavad teenused andmestikku. Kliendi seaduslikul esindajal on kohustus rehabilitatsiooniplaaniga tutvuda ja õigus teha täiendusettepanekuid. Sotsiaaltöötaja selgitab meeskonna soovitusi ja juhendab rehabilitatsiooniplaanis ja tegevuskavas antud soovituste täitmist. Vajadusel viiakse peale rehabilitatsiooniplaani koos läbi vaatamist sisse muudatused ja lõplik rehabilitatsiooniplaan allkirjastatakse kliendi seadusliku esindaja poolt.
5.6 Pärast rehabilitatsiooniplaani allkirjastamist kliendi poolt saadetakse plaan Sotsiaalkindlustusametisse.
5.7 Rehabilitatsiooniplaani valmimise järel toimub kliendi seadusliku esindaja soovil rehabilitatsiooniplaani tegevuskavas soovitatud rehabilitatsiooniteenuste osutamine vastavalt teenuse osutamise aegadele.
6. Kehtiva rehabilitatsiooniplaani olemasolul võtab rehabilitatsiooniteenuseid sotsiaaltöötaja kliendi seadusliku esindajaga ühendust ja lepib kokku teenusele tuleku ajad.
6.1 Rehabilitatsiooniteenuseid osutatakse kehtiva rehabilitatsiooniplaani alusel.
6.2 Osutatud rehabilitatsiooniteenuste kohta koostatakse andmestik, milles spetsialistid kirjeldavad oma tööd klientidega.
6.3 Osutatavate rehabilitatsiooniteenuste lõppedes koostatakse mõjususe hinnang – kuidas teenus kliendile mõjus, millised muutused kliendis toimusid, milline oli teenuse tulemus, kas ja milliseid teenuseid vajab klient edaspidi.
7. Arve osutatud teenuste kohta vormistab asutuse juht ja esitab raamatupidamisele registreerimiseks. Pärast arve registreerimist edastab asutuse juht arve Sotsiaalkindlustusametile.
Ljubov Kanarbik – sotsiaaltöötaja
Ekaterina Pichugina – logopeed/eripedagoog
Ekaterina Emelyanova – psühholoog
Irina Zimina – psühholoog
Julia Vinogradova – füsioterapeud