Teenused

Osutatame asendushooldusteenust; rehabilitatsiooni teenuseid; lapsehoiuteenust; tugiisiku teenust ja transpordi teenust.

Rehabilitatsiooniteenusel õpetab ja nõustab mitmest spetsialistist koosnev tiim vanemaid, last ning võrgustikku, et toetada lapse igapäevaeluga hakkamasaamist. Teenusel toetab sinu lapse toimetulekut sotsiaalse rehabilitatsiooni meeskond, kuhu kuuluvad kuni kümme erinevat spetsRehabilitatsiooniteenusel õpetab ja nõustab mitmest spetsialistist koosnev tiim vanemaid, last ning võrgustikku, et toetada lapse igapäevaeluga hakkamasaamist. Teenusel toetab sinu lapse toimetulekut sotsiaalse rehabilitatsiooni meeskond, kuhu kuuluvad kuni kümme erinevat spetsialisti: sotsiaaltöötaja, eripedagoog, logopeed, psühholoog, loovterapeut, tegevusterapeut, füsioterapeut, kogemusnõustaja, õde ja arst.ialisti: sotsiaaltöötaja, eripedagoog, logopeed, psühholoog, loovterapeut, tegevusterapeut, füsioterapeut, kogemusnõustaja, õde ja arst.

Kui laps on kuni 16-aastane ning tal on tuvastatud puude raskusaste, saad teenust taotleda sotsiaalkindlustusametist Teenuse saamiseks esita taotlus.

 

Kui teil on mure oma lapse käitumise, sh vaimse tervise probleemidega, ta on kogenud vaimset või füüsilist vägivalda, siis pöördu abi saamiseks omavalitsuse lastekaitsespetsialisti poole. Spetsialist hindab lapse abivajadust, selgitab välja sobiva abimeetme ning vajadusel toetab sobivaima abi ja teenus(t)e saamisel. Kui rakendatud teenus(ed) ei ole tulemust andnud, võib omavalitsus taotleda lapsele sotsiaalse rehabilitatsiooni teenust. 

  • • Lapsele on määratud puude raskusaste.
  • • Esitad sotsiaalkindlustusametile rehabilitatsiooniteenuse taotluse.
  • • Sotsiaalkindlustusamet kontrollib õigust teenust saada ning õigustatuse korral väljastab suunamisotsuse.
  • • Pöördud 60 päeva jooksul sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse osutaja poole ja lepid kokku teenuse saamise aja.
  • • Teenuseosutaja meeskond koostöös pere ja võrgustikuga hindab lapse rehabilitatsiooniteenuse vajadust ja koostab rehabilitatsiooniplaani.
  • • Laps ja perekond saab teenust kooskõlas rehabilitatsiooniplaaniga.
  • • Teenuseosutaja hindab koos lapsevanema/eestkostja ja lapsega teenuse tulemuslikkust.
  • • Lapsevanem/eestkostja annab teenuseosutajale kinnituse, milliseid teenuseid laps on saanud.

 Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse ülevõetava tasu maksimaalse suuruse ühes aastas ja tasu arvestamise korra kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.

 

Raha arvestus on individuaalne – nt liikumispuudega lapsel on füsioterapeudi teenuseks rohkem raha kui lapsel, kellel puude raskusastme määramisel liikumispuuet ei tuvastatud. Ülejäänud teenuseid võid vajaduse korral kasutada kuni aastalimiidi täitumiseni.

 

Üldise aastalimiidi sees on kehtestatud eraldi aastalimiit järgmistele teenustele:

 

rehabilitatsioonivajaduse hindamine ja -plaani koostamine

 

füsioterapeudi teenus

 

Ülejäänud teenuseid võid vajadusel kasutada kuni aastalimiidi täitumiseni.

 

Teenuste täpse loetelu ja sisu kirjelduse leiad siit.

1. Lapse seadusliku esindaja pöördumisel asutuse poole telefoni või e-kirja teel annab esmase info rehabilitatsiooniteenuste kohta rehabilitatsioonimeeskonna sotsiaaltöötaja.
2. Rehabilitatsioonimeeskonna sotsiaaltöötaja selgitab välja, kas kliendil on Sotsiaalkindlustusameti poolt väljastatud suunamiskiri; mis kuupäeval ja mis eesmärgil on see välja antud.
3. Esmasel kohtumisel selgitab sotsiaaltöötaja kliendile:
3.1 rehabilitatsiooniteenuse olemust;
3.2 teenuse osutamise protseduurireegleid;
3.3 millised dokumendid koostatakse;
3.4 kliendi õigusi ja kohustusi ning kaebuste esitamise korda;
3.5 isikuandmete töötlemise ja säilitamise reegleid;
3.6 asutuse eetikaprintsiipe.
4. Sotsiaaltöötaja registreerib kliendi suunamiskirja numbri alusel andmete haldamise registrisse (MISP2). Klienti teavitatakse teenusele saamise ajast.
5. Rehabilitatsiooniplaani koostamiseks suunamiskirja esitanud lapse esindajaga võtab ühendust sotsiaaltöötaja ja lepib kokku hindamise aja.

5.1 Sotsiaaltöötaja teatab kliendile või tema esindajale hindamise toimumise aja telefoni või e-kirja teel
5.2 Kliendi hindamine viiakse võimalusel läbi nädala jooksul. Hindamise protsessi selgitab sotsiaaltöötaja. Klient koos seadusliku esindajaga kohtub iga hindamismeeskonna spetsialistiga. Kliendi hindamisele kuluv aeg sõltub spetsialistide arvust, kes on põhjendatud rehabilitatsiooniplaani koostamisel osalema, kuid mitte vähem kui kolm spetsialisti.
5.3 Iga meeskonna koosseisu kuuluv spetsialist vestleb hindamise käigus kliendiga ja annab oma hinnangu kliendi toimetulekule ning soovitused toimetuleku toetamiseks.
5.4 Pärast hindamist teavitab sotsiaaltöötaja kliendi seadusliku esindaja edasisest tegevusest.
5.5 Meeskonnatöö järgselt vormistab sotsiaaltöötaja rehabilitatsiooniplaani ja tegevuskava ning kannab kõik osutatavad teenused andmestikku. Kliendi seaduslikul esindajal on kohustus rehabilitatsiooniplaaniga tutvuda ja õigus teha täiendusettepanekuid. Sotsiaaltöötaja selgitab meeskonna soovitusi ja juhendab rehabilitatsiooniplaanis ja tegevuskavas antud soovituste täitmist. Vajadusel viiakse peale rehabilitatsiooniplaani koos läbi vaatamist sisse muudatused ja lõplik rehabilitatsiooniplaan allkirjastatakse kliendi seadusliku esindaja poolt.
5.6 Pärast rehabilitatsiooniplaani allkirjastamist kliendi poolt saadetakse plaan Sotsiaalkindlustusametisse.
5.7 Rehabilitatsiooniplaani valmimise järel toimub kliendi seadusliku esindaja soovil rehabilitatsiooniplaani tegevuskavas soovitatud rehabilitatsiooniteenuste osutamine vastavalt teenuse osutamise aegadele.
6. Kehtiva rehabilitatsiooniplaani olemasolul võtab rehabilitatsiooniteenuseid sotsiaaltöötaja kliendi seadusliku esindajaga ühendust ja lepib kokku teenusele tuleku ajad.
6.1 Rehabilitatsiooniteenuseid osutatakse kehtiva rehabilitatsiooniplaani alusel.
6.2 Osutatud rehabilitatsiooniteenuste kohta koostatakse andmestik, milles spetsialistid kirjeldavad oma tööd klientidega.
6.3 Osutatavate rehabilitatsiooniteenuste lõppedes koostatakse mõjususe hinnang – kuidas teenus kliendile mõjus, millised muutused kliendis toimusid, milline oli teenuse tulemus, kas ja milliseid teenuseid vajab klient edaspidi.
7. Arve osutatud teenuste kohta vormistab asutuse juht ja esitab raamatupidamisele registreerimiseks. Pärast arve registreerimist edastab asutuse juht arve Sotsiaalkindlustusametile.

Ljubov Kanarbik – sotsiaaltöötaja

 

Ekaterina Pichugina – logopeed/eripedagoog

 

Ekaterina Emelyanova – psühholoog

 

Irina Zimina – psühholoog

 

Julia Vinogradova – füsioterapeud